Newsletter:
Log4 na FacebookuElektroniczny Miesięcznik Informacji LogistycznejLog4 - Logistyka i magazyn
REKLAMA

CeMAT oczami STILL

2018.05.16 StillSzybsze, lepsze i bezpieczniejsze – takie powinny stawać się procesy intralogistyczne dzięki wdrażanym innowacjom. Podczas targów CeMAT STILL zaprezentował, jak osiągać te cele dzięki inteligentnym systemom wspierania jazdy.

– Choć zgodnie z tradycją w pawilonie STILL na CeMAT pokazywaliśmy oczywiście namacalne produkty i rozwiązania, głównym czynnikiem innowacji są dziś dla nas niedostrzegalne na pierwszy rzut oka systemy zwiększające bezpieczeństwo, ergonomię i wydajność pracy – mówi Thomas A. Fischer, CSO STILL. – Klienci, którzy korzystają z wózków wyposażonych w tego rodzaju systemy odnotowują wzrosty wydajności i produktywności. Podczas targów staraliśmy się skutecznie zakomunikować te korzyści także tym, którzy nie mieli okazji doświadczyć funkcjonowania tych rozwiązań w praktyce – opowiada. Zastosowanie do optymalizacji pracy wózka odczytów z rozmaitych czujników powoli staje się standardem, a rozmaite systemy wykorzystywane są w coraz to nowych pojazdach. W związku z tym, STILL podsumował CeMAT nie z punktu widzenia nowych modelu pojazdów, ale raczej obszarów, w których na coraz większą skalę funkcjonują systemy assistance, łączące hardware z software’em.

Wszystko na wyciągnięcie ręki
Nominowany do nagrody IFOY system STILL Easy Drive został zaprezentowany po raz pierwszy w 2017 roku jako wyróżnik serii wózków do kompletacji poziomej OPX. Interfejs w formie kierownicy pozwala na sterowanie bardziej precyzyjnie, intuicyjne i sprawne niż dotychczas. Co więcej, dzięki zintegrowanemu wyświetlaczowi i manetkom umożliwia kontrolę wszystkich parametrów pracy wózka – w tym przemieszczeń hydraulicznych. Rozwiązanie o analogicznych funkcjach zostało wykorzystane w modelu RX 20, nagrodzonym międzynarodową nagrodą dla wózka widłowego roku 2018. Inteligentny interfejs wskaźników i sterowania - STILL Easy Control – umożliwia wygodne monitorowanie i sterowanie wszystkimi funkcjami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo i wydajność pracy. Na monitorze wyświetlany jest komplet informacji o parametrach takich jak: prędkość poruszania, kąt nachylenia podłoża, stabilność, stan baterii, a dostępne na nim menu pozwala dostosować tryb działania do obecnych warunków. – Przemysłowe systemy assistance zyskują na znaczeniu i popularności – mówi Fischer. – Pozwalając w istotnym stopniu zwiększyć wydajność, stają się bardzo pożądanym przez klientów rozwiązaniem – dodaje przedstawiciel STILL.

Stabilność i kompensacja
Piętnaście lat temu wprowadzono na rynek Curve Speed Control – rozwiązanie automatycznie ograniczające prędkość na zakrętach, gwarantując wysoką stabilność boczną i zapobiegając przewróceniu się wózka na wirażu. Zastosowane po raz pierwszy w wózkach serii RX 50 stało się dziś standardem i inspiracją dla podobnych usprawnień. I tak, w 2017 roku zaprezentowano ALS – system aktywnej stabilizacji ładunku, wykorzystywany w pojazdach obsługujących najwyższe kondygnacje regałów. Zastosowany układ hydrauliczny redukuje drgania masztu nawet o 90%. W przypadku wózka systemowego MX-X odbywa się to dzięki inteligentnemu sterowaniu prędkością unoszenia w zależności kąta odchylenia, wysokości i masy ładunku. Reach truck FM-X aktywnie generuje natomiast impulsy tłumiące wibracje.

2018.05.16 Still_2
Nowością w tym obszarze, zaprezentowaną na CeMAT po raz pierwszy, jest system AFC (ang. Active Floor Compensation), kompensujący nierówności podłogi i oferujący alternatywę dla kosztownych inwestycji w posadzki w magazynach z wąskimi alejkami. Uruchamia się on tylko w przypadku, gdy podczas jazdy sensory odnotują nierównomierny rozkład ciężaru na osiach. System na bieżąco kompensuje rozbieżności, utrzymując podstawę wózka w poziomie, zapobiegając tym samym odchylaniu się masztu od pionu. – Dumą napawały już uzyskane przez pojazdy wyposażone w system ALS ogólne zwyżki wydajności na poziomie 5% - mówi Fischer. – Układ AFC idzie jednak o krok dalej. Zamiast tłumić drgania, eliminuje przyczynę ich powstawania. Na rynku dotychczas nie było niczego podobnego – zachwala CSO STILL.

Praca na wysokości
Obsługa wyższych kondygnacji regałów wiąże się nie tylko z poradzenia sobie z drganiami masztu, ale także z koniecznością kontroli, czy nie są przekraczane dopuszczalne wartości udźwigu resztkowego. Stosowane w wózkach podnośnikowych STILL układy DLC (ang. Dynamic Load Control), prezentują na wyświetlaczu informacje o wysokości, na jakiej znajdują się widły oraz szacunkowej masie ładunku. W wariancie DLC 3 istnieje także możliwość uruchomienia alarmowych sygnałów wizualnych i dźwiękowych lub nawet blokady podnoszenia w razie przekroczenia bezpiecznego poziomu. – Prezentowanie produktów z punktu widzenia zastosowanych systemów wspierających operatora spotkało się u gości naszego stoiska z dużym zainteresowaniem. Spodziewamy się, że nacisk na ergonomię pracy i eliminowanie zagrożeń będzie ze strony klientów coraz większy – mówi Paweł Włuka, reprezentujący polski oddział STILL na targach CeMAT. – Ciągłe poszerzanie asortymentu systemów bezpieczeństwa oraz udoskonalanie już sprawdzonych usprawnień sprawia, że jako dostawca rozwiązań transportu wewnętrznego jesteśmy gotowi na wyzwania przyszłości – konkluduje Dyrektor Marketingu STILL Polska.


Wojciech Podsiadły
Foto: STILL

REKLAMA
Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.