Newsletter:
Log4 na FacebookuElektroniczny Miesięcznik Informacji LogistycznejLog4 - Logistyka i magazyn
REKLAMA

Nowa generacja magazynów

13 maja 2019
Jako deweloper Prologis stara się być o krok przed tym, co przyniesie przyszłość. Dba o swoich klientów i koncentruje się na budowie długotrwałych relacji. Dlatego oprócz powierzchni, dzięki którym klienci mogą efektywnie prowadzić swoją działalność na najważniejszych rynkach, proponuje im rozwiązania stanowiące wartość dodaną, dzięki którym rozwijają swoje biznesy, a jednocześnie osiągają cele środowiskowe. 
loreal_prologis_park_muggensturm_birds_eye_view
Nowa generacja nieruchomości logistycznych
Niedawno Prologis oddał do użytku wyjątkowy budynek dla swojego europejskiego klienta L’Oreal w Muggensturm w Niemczech. Mimo gigantycznej powierzchni 101 000 metrów kwadratowych (to ich największe centrum dystrybucyjne na świecie), to wcale nie rozmiar budynku robi największe wrażenie, a fakt, że został on starannie zaprojektowany z myślą o zapewnieniu stałej, neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla działalności. Nowy magazyn, zajmujący powierzchnię 18 hektarów, stanowi centrum obsługi rynków L’Oreal w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Zrównoważony rozwój był kluczowy na każdym etapie powstawania inwestycji – od projektu po wykonanie i późniejsze użytkowanie.
 
Funkcjonalność została w pełni dostosowana do standardów logistycznych, zarówno tych obecnych, jak i przyszłych. W budynku postawiono na zrównoważoną energię. Tereny zielone nawadniane są wodą deszczową, która jest także wykorzystywana do czyszczenia hali i spłukiwania wody w toalecie. Budynek jest doskonale izolowany, wyposażony w energooszczędne oświetlenie LED, ma także zamontowane na dachu panele słoneczne o maksymalnej zdolności szczytowej 2,0 megawatów.
 
Podczas realizacji tej inwestycji szczególną uwagę firma poświęciła też naturalnemu krajobrazowi i lokalizacji. Współpracowała z władzami gminy, aby określić i wprowadzić działania mające na celu ochronę gatunków występujących na terenie parku.  Szczególnie w odniesieniu do skowronka – rodzimego gatunku ptaka występującego na lokalnych terenach wiejskich. Ponadto na dachu budynku stworzone zostało siedlisko ochronne o powierzchni 30 000 metrów kwadratowych. 
 
Znaczenie relacji z klientem
Jeśli chodzi o inicjatywy dotyczące klientów i środowiska, Prologis może pochwalić się pewnymi osiągnięciami. Sukces tego neutralnego emisyjnie projektu partnerskiego częściowo zawdzięcza temu, że strategia zrównoważonego rozwoju firmy, doskonale wpisała się w wysokie standardy środowiskowe firmy L’Oreal. Równie ważnym czynnikiem była długotrwała relacja z klientem w całej Europie. Dzięki Prologis L’Oreal ma dostęp do największych rynków oraz elastycznych, trwałych i zrównoważonych rozwiązań odpowiadających jego potrzebom logistycznym, dlatego też wybór Prologis jako dostawcy nowego centrum dystrybucyjnego firmy był bardzo prosty.
 prologis-park-prague-d1-east
Dzięki współpracy z Prologis, która sięga 2006 roku, ten gigant kosmetyczny stopniowo rozszerzał swój udział w rynku europejskim, początkowo dwukrotnie, a teraz nawet czterokrotnie zwiększając swoją całkowitą powierzchnię, która obecnie wynosi ponad 140 000 metrów kwadratowych. Na każdym kroku Prologis wspiera swego klienta, umożliwiając mu stworzenie odpowiednich centrów logistycznych w Vermars i Pradze zapewniających dostęp do rynków Europy Południowej i Wschodniej, a teraz także w Muggensturm w Europie Północnej. Ta najnowocześniejsza inwestycja ustanawia zupełnie nowe standardy dla przyszłych projektów i wskazuje kierunek działań, dzięki którym klienci Prologis będą o krok przed tym, co przyniesie przyszłość. 
 
Prologis
REKLAMA
Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.